Pähklite rühma õppepäev teemal "Puhas vesi"


Mina ja keskkond tegevuse raames vestlesime 06.09-07.09 lastega teemal "Puhas vesi" ja saime tuttavaks toreda tegelasega Tilgu. Õpetaja küsis lastelt, kust tuleb vesi, milleks meile vett vaja on. Aktiivsemad kõnelejad vastasid, et vesi tuleb kraanist, aga ka taevast, kui vihma sajab. Vett saame juua, veega käsi pesta, kui õuest tuppa tuleme, hambaid pesta hommikul ja õhtul, kodus vanni teha, suvel ujuda. Väga tublid olid ka need, kes teadsid öelda, et vesi on elupaigaks kaladele. Kõik lapsed teadsid vastata, et juua tuleb puhast vett. Samuti teati, et vette, nt merre/jõkke ei tohi prügi loopida, sest seal elavad kalad võivad siis haigeks jääda.

Koos vaatasime ka õppefilmi "Kuhu lähed, Tilgu?": https://www.youtube.com/watch?v=U8Lmh6HqaiU&t=212s.

07.09 viisime rühmas lastega läbi kaks praktilist katset:
A. Kas pipar kannatab nõudepesuvahendit? Katse tegemiseks oli meil vaja väikest kaussi, mis oli poolenisti veega täidetud; jahvatatud musta pipart; nõudepesu vahendit. Katse eesmärgiks oli lastele näitlikustada, miks tuleb käsi pesta. Pipar oli katses "bakterite ja mustuse" rollis. Raputasime jahvatatud pipart veega täietud kaussi, õpetaja tegi ühe näpuots tilga nõudepesuvahendiga kokku ja sama käe teise näpu jättis puhtaks. Kõigepealt pistis õpetaja vette oma puhta näpu. Lapsed jälgisid ja vastasid küsimusele, kas midagi juhtus? Kõik bakterid (pipraterad) jäi õpetaja näpu külge. Nüüd aga pistis õpetaja vette nõudepesuvahendise näpu. Mis nüüd juhtus? Kõik bakterid tõmbusid sõrmest eemale ja ükski ei jäänud enam sõrmele. Seetõttu ongi oluline, et õuest tuppa tulles peseksime oma käsi. Selle tegevusega peletame bakterid eemale.
B. Kas vesi oskab ronida üles poole? Katse tegemiseks oli meil vaja suhkrukuubikuid (näiteks 5-6 kuubikut), veidi vett, vee värvimiseks tumedat guaššvärvi (kasutasime rohelist), väikest taldrikut. Ladusime suhkrukuubikud taldrikule üksteise otsa torniks, segasime väikeses topsis vette värvainet ning valasime natuke värvitud vett taldriku põhjale suhkru torni ümber (vedelik pidi puutuma torni). Jälgisime nüüd suhkrutorni, mis juhtus? Suhkrukuubikud hakkasid värvuma roheliseks. Meie vedelik jaksas ronida peaaegu, et torni tippu.

Kinnistavaks tegevuseks värvisime lastega Tilgu nipiraamatust pilti "Värvi ise". Tuletasime meelde, mis värvi on päike, pilved, rohi, puud, lilled. Õpetaja jälgis ja korrigeeris kõigi laste pliiatsihoidu. Lapsed üritasid värvida püsides piirjoontes.






Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

"Tormine meri, rannik ja laevad”

Tammatõrude lapsed osalesid võimlemispeol "Õhus on liikumist"