18.10-22.10 Liiklusnädal Pähklite rühmas
18.10-22.10 oli meil "Pähklite" rühmas nädala teemaks "Liiklusnädal". Selle raames viisime lastega läbi erinevaid õpitegevusi ning käisime ka õppekäigul lasteaia lähistel.
18.10 said lapsed kunsti tegevuses algul vaadelda kontuurpilti "Liiklus": esikohal suur valgusfoor, mille tulede värvust ja nende järjekorda korrati lastega üle. Lapsed teadsid antud ülesannet hästi. Seejärel tuli nuputada, mis triibud on sõiduteel valgusfoori kõrval: lapsed pakkusid, et see on ülekäigu koht ehk Sebra! Sõidutee lookles looduses, selle kõrval kasvasid ka puud.
19.10 hommikuringi järel oli mina ja keskkond tegevuses liiklusnädala raames teemaks sõiduvahendeid. Õpetaja näitas lastele erinevaid pilte sõiduvahenditest ning lapsed said öelda, millega tegu. Piltidel olid auto, buss, rula, tõukeratas, jalgratas, mootorratas. Lisaks oskasid lapsed nimetada ka laeva, lennukit, rongi. Teati ka, et bussi juhib bussijuht, laeva kapten ning lennukit piloot. Iga laps sai ka öelda, millise sõiduvahendiga tema lasteaeda tuleb: variantideks olid, kas auto, jalgratas või tõukeratas. Aktiivsemad kõnelejad oskasid luua seose ja öelda, et sõiduvahendi valik sõltub teepikkusest ja muidugi ka ilmast. Arutlesime ka liiklusohutuse teemal ning kordasime üle turvavarustuse, mis tõuke- ja jalgrattaga sõites peab olema (kiiver) ning autoga ja bussiga sõites (turvavöö).
Kinnistavaks tegevuseks mängisime toredat liiklusmängu Bee-botiga. Eelnevalt tuletasime ka meelde enim kasutatavad liiklusmärgid. Lapsed programmeerisid Bee-boti sõitma erinevatele liiklusmärkidele ja sõiduvahenditele.
20.10 hommikuringi järel jätkasime liikusnädala teemadega. Keel ja kõne tegevuses luges õpetaja lastele ette loo "Tipp, Täpp ja kolm jänkupoissi". Lugu oli seotud valgusfoori ja tee ületamisega. Lapsed kuulasid hoolega ning oskasid ka pärast õpetaja küsimustele vastata.
Kunsti tegevuses meisterdasid lapsed värvilistest paberitest valgusfoori. Töö käigus tuletasime uuesti meelde valgusfoori värvid ja nende tähenduse. Tore oli näha, et valgusfoori värvid on lastel hästi kinnistunud. Lastele oli töö eakohane ega valmistanud raskust, küll aga tuleb arendada liimimisoskust, et ka tööpind jääks puhas ning liimiplekkide vaba. Samuti vajab esemete paigutamine üksteise alla rohkem harjutamist.
21.10 mina ja keskkond tegevusega alustasime toas, kus liiklusnädala raames kordasime üle liiklusega seotud mõisted: jalakäijate ülekäigurada e. „SEBRA“, ohutus- ehk helkurvest, helkur, STOPP-märk. Vaatasime piltkaardilt vastava mõiste vastet ning lapsed oskasid kõike õigesti nimetada. Iga mõiste käsitlemisel selgitas õpetaja uuesti antud eseme vajalikkust ja otstarvet. Rääkisime ka erinevatest liiklusvahenditest ja vaatlesime vastavasisulist lasteraamatut "Liiklusraamat" ning piltkaarte, kus AUTO, BUSS, MOOTORRATAS, JALGRATAS, TÕUKERATAS JA RULA.
Tegevus jätkus õues õppekäiguga lasteaia lähistel sõidutee ületamisega jalakäijate ülekäigurajalt, jälgides kõiki liiklusmärke, mis jalakäijatele tänaval liiklemiseks vajalik. Lastele toonitati, et tänaval liigeldes tuleb eriti tähelepanelik olla ja vaadata ning kuulata, et auto meile märkamatult ei läheneks. Üle sõidutee minekul vaatasime hoolega vasakule ja veendusime, et autot ei tule. Keset teed jõudes vaatasime paremale ja veendusime, et autot ei tule sellest suunast ning liikusime üle tee.
Meie õppekäik täitis iga oma eesmärki ja ilmataat oli sel`ajal väga armuline, lastes sügispäikesel särada.
22.10 kunsti tegevuses võtsime nädalateema kokku värvilistest paberitest, liimipulga abil, pildi "Liiklus" meisterdamisega. Lapsed olid ametis liimi kandmisega pildi detailidele (auto, "sebra"-jooned, valgusfoori tuled) ja detailide paigutamisega mustale aluspaberile ( =sõidutee asfalt). Tööde teostus õnnestus ja lastel on liiklusnädalast mällu kinnistunud valgusfoori värvid, jalakäijate ülekäiguraja tähistus ehk "sebra" ja sellega kaasnev liiklusmärk ning sõidutee ületamise reeglid, märkamaks autot kui meist suuremat, raskemat, kiiremat ja ohtlikku 4-ratttalist masinat.
Oli väga tegus ja huvipakkuv tegevusnädal!
Kommentaarid
Postita kommentaar