23. novembril oli juba maha sadanud lumi. Käbide rühma lapsed olid väga elevil ning õuealal sai kokku korjatud kogu lumi ja valmis said vahvad ehitised ja lumememmed.
04.-08.oktoober tähistasime lasteaias leivanädalat . Rühmades viidi läbi erinevaid õpitegevusi. “Pähklid” : 06.10 vestlesime lastega tuleval pühapäeval tähistatavast lõikustänupühast (10.10) ja selle tähendusest. Lapsed said teada, et oktoobrikuu selleks nädalaks peab põllumehel olema vili ja muu köögiviljasaak põldudelt kokku korjatud (vili kombainidega niidetud), viljakuivatisse viidud ja kogu saagi kogukaal tonnides teada . Iga põllumees teeb sellel ajal kummarduse emakesele loodusele, et see on lasknud viljal idaneda, kasvada, vilja võtta ja hoiule viia. Kui vili on salves, võib riigis iga kodanik olla kindel, et sügisest uue saagini on leib meie toidulaual. Õpetajal oli kaasa võetud erinevate viljade näidised, mida Eestis kasvatatakse: rukis, nisu, oder, kaer, tatar. Maisi kasvatatakse vähem, seda loomade söödaks. Rukis on eestlastele igiomane teravili, seda on meie aladel ammustest aegadest peale kasvatatud. Rukkipõllu sees kasvab meie rahvuslill rukkilill. Kunsti tegevuses
Kunstis on hetkel kandvaks teemaks jõulud ja seetõttu oleme meisterdanud erinevaid jõulukaarte: värvilisest aluspaberist volditi kaardid, kaardile kirjutasid lapsed glitterpliiatsiga sisse: "HÄID JÕULE!" , tänase kuupäeva ja oma nime. Seejärel kleepisid nad kaardi esiküljele 3 eri kõrguses kuuske. Kuused volditi algul kokku, alumisele küljele panid lapsed liimi ja nii üksteise sisse kõik kolm kuuske. Kuuskede üks külg jäi ruumiliselt kõrgemaks, sellele pandi veidi liimi ja puistati hõbeda- või kullapuru. Kaunistusele lasti kinnituseks nõrka juukselakki. Kaardid jäid kaunid ja säravad! Samuti meisterdasime kaarte kasutades pressmasinat. Kleepisime kaardile ilusale talvise metsa, lumena kasutasime hõbedast glitterpuru. Kaartide sisse kirjutas iga laps ilusa luuletuse: "KÜÜNAL SÄRAB JÕULUPUUL, PÄKAPIKUL NAERUL SUU." Kaardid jäid väga jõuluhõngulised ja ilusad!
Pähklite rühma kunsti tegelus oli lõimitud kogu nädala teemast (ilmastikunähtused) ning ka meie osalemisest Rohelise Kooli programmis, kus selle aasta käsitletavad teemad on "Meri ja rannik", "Prügi", "Tervis ja heaolu". Enne töö alustamist rääkis õpetaja lastele sissejuhatavalt suurematest veekogudest, kus laevadega sõita saab (jõed, järved, mered ja ookeanid) ning ka kaugete aegade tagusest laevaehituse algusest. Lapsed jätsid meelde, et kanged, targad ja tugevad mehed on olnud meie aladel viikingid, kes oskasid väga tugevaid ja vastupidavaid laevu ehitada. Lapsed maalisid guaššidega A-3 paberile pildi "Tormine meri, rannik ja laevad". Nimetatud laevad voltisid lapsed enne maalimise alustamist pruunikast ja beežikast A-5 paberist. Iga laps voltis 2 eri värvi laevukest, igale lapsele näitas õpetaja eraldi laevukese voltimise võtteid. Valmis laevukestele kirjutasid lapsed oma nime. Kui maalimistöö valmis ja kuivanud, asetati volditud laevukesed (
Kommentaarid
Postita kommentaar