Südamenädal "Pähklite" rühmas
18.04
Sissejuhatus südamenädalasse: lapseid said teada, mis on süda (pildivaatlus) ning millist funktsiooni ta täidab meie organismis. Tutvusime lausega "Süda on mootor, mis hoiab meid elus!" ning arutlesime teemal millised toiduained on südamele kasulikud.
19.04
KUI SA TERVISLIKULT SÖÖD,
SIIS SU SÜDA RÕÕMSALT LÖÖB.
PORGAND, PEET JA KAPSAS
SULLE JÕUDU ANNAB.
KUI SA LIIGUD PALJU ÕUES,
SIIS SU TERVIS TÄNAB ÕNNEST.
KORRALIKULT KÄSI PESED,
RÜHMA TULLES ÜTLED: „TERE!“
OLED RÕÕMUS, VIRK JA KRAPS,
TUBLI TERVIST HOIDEV LAPS.
Matemaatikas õppisid lapsed tundma mõisteid "kiire" ja "aeglane" ning kogesid südametöö muutusi seoses kiire ja aeglase liikumisega tehes õuesõppe raames rühmakaaslastega tervislikku jalutuskäiku ning jooksumänge;
Kunstis muljusid ja venitasid lapsed voolimismassi ning katab sellega tasapinnalise südamekujulise šablooni.
Kunsti tegevuseks seadsime täna sammud lasteaia hoovist väljapoole, et võtta ette jalutuskäik ja jäädvustada see südamenädalale kohaselt südamekujulise trajektoorina õpetaja GPS-seadmes. Jalutuskäigu ajal said lapsed ühtlasi teada ja kogesid, et liikumine annab südamele koormust. Jälgisime oma südame tukslemist jalutuskäigu ajal ning pärast aktiivsemat ringmängu „Tugev süda“, kus lapsed said kätest kinni hoides moodustada südame kujutise, liikudes ringis sissepoole ja väljapoole, hoides tugevalt kätest kinni, et süda püsiks tugev ja terve.
22.04
Hommikuringis võtsime lastega kokku südamenädala tähtsamad teemad ning kordasime üle, mis on süda, milline on tema funktsioon organismis, miks on liikumine ja tervislikult toitumine südamele head. Kordasime ka üle mõisted "aeglane" ja "kiire" südamelöök ning tõime näiteid sellest, millal on südamelöögid aeglased (nt magades, puhkeolekus, rahulikult joonistades, värvides jne) ja kiired (joostes, hirmu tundes). Tuletasime ka meelde, et süda ei ole südame-kujuline nagu tavaliselt seda piltidel kujutatakse, vaid hoopis rusika suurune lihaseline pump, mis pumpab verd kogu kehasse laiali. Lapsed olid väga terased ning arutlesid õpetajaga kaasa.
Kommentaarid
Postita kommentaar