Liiklusnädal "Pähklite" rühmas

17.10-21.10 on meil rühmas liiklusnädal. Nädala jooksul pöörame tähelepanu ohutule liiklemisele, liiklusmärkidele, sõiduvahenditele ning esmaabile.

Esmaspäeval, 17.10, oli meil teemaks sõiduvahendid. Iga laps sai öelda, millise sõiduvahendiga tema lasteaeda tuleb: nt autoga, jalgrattaga, jalgsi, bussiga. Aktiivsemad kõnelejad oskasid luua seose ja öelda, et sõiduvahendi valik sõltub teepikkusest ja muidugi ka ilmast. Seejärel asusime tegema erinevaid sõiduvahendite teemalisi harjutusi töölehtedelt: õppisime joonega ühendamist ja paaride leidmist. Tuletasime meelde, kus masinad sõidavad: kas teel, vees või õhus? Kunsti tegevuses värvisid lapsed värvipliiatsitega liiklusteemalist pilti.







Kolmapäeval, 19.10, keskendusime jällegi liikluskasvatusele. Hommikut alustasime loo "Tipp, Täpp ja kolm jänkupoissi" (Uno Leies) kuulamise ja lugemisega. Tuletasime meelde valgusfoori värvid, nende järjestuse ja tähenduse. Õpetaja tõi rühma näitlikustamiseks valgusfoori. Kõik koos uurisime valgusfoori ning seal süttinud värve. Vaatasime ka liikluskasvatus.ee lehelt erinevaid videosid ohutu liiklemise kohta. Rühma jäid kõlama sõnad PEATU, VEENDU, VAATA!

Kunsti tegevuses meisterdasid lapsed värvilistest paberitest kääride ja liimi abil valgusfoorid. 





Neljapäeva, 20.10, tegevuste fookuses olid mõisted päästeamet ja hädaaabinumber "112". Uurisime lastega erinevaid pilte ja arutasime, milline olukord võib endaga kaasa tuua tuleõnnetuse? Lisaks uurisime teises harjutuses pilte, kus küünal võib palju pahandust teha ja tulekahju tekitada. Harjutused pärinesid ohutusprojekti "Tunnen, Tean, Oskan" töövihikust. Tuletasime meelde ka hädaabinumbri "112" ning mängisime paarilisega läbi rollimängu, kuidas päästekeskusesse helistada ja abi küsida. Jätsime meelde, et kui helistame 112, siis tuleb öelda MIS JUHTUS? ja KUS JUHTUS? (sellepärast oleme rühmas palju tähelepanu pööranud enesetutvustamisele ning koduse aadressi õppimisele); kuulata hästi hoolikalt, mida vastu räägitakse ja küsitakse; vastata küsimustele täpselt ja ausalt; kõne ei tohi katkestada enne, kui päästekorraldaja on selleks loa andnud. Õppisime ka, et ilma asjata või nalja pärast ei tohi häirekeskusesse helistada, sest muidu võib keegi, kellel on päriselt oluline mure, jääda abita!

Seejärel vaatasime Jänku-Jussi õppemultifilme "Juss, ära mängi tikkudega!" (https://www.youtube.com/watch?v=FCln4MNzXr4) ja "Juss õpib evakueeruma" (https://www.youtube.com/watch?v=9ykA0fSLV2o). Tubaste tegevuste lõpetuseks tutvusime rühmas oleva esmaabipaunaga ning arutasime, miks peab selline asi rühmas olema.

Teema kinnistamiseks külastas täna lasteaeda Pirita päästekomando seoses tuleohutusalase koolitusega "Tulest targem". Lastele räägiti tulekahju tunnustest ja põlevmaterjalitest ruumis, tulekahju tekkepõhjustest, tulekahju avastamisseadest- suitsuandur, tulekahju korral käitumisest. Samuti tutvustati lastele täisvarustuses päästjat - lapsed nägid, milline varustus on päästjal vajalik. Hiljem said lapsed näha ka päästeautot ja selle peal olevat tehnikat.

Oli väga õpetlik ja põnev päev, kõik lapsed olid tegevustest haaratud ning kuulasid, vaatasid huviga.



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Leivanädal lasteaias 04.-08.10

Pähklite rühma päkapiku töötuba: "Jõulukaartide meisterdamine"

"Tormine meri, rannik ja laevad”