Käbide liiklusnädal

Liiklusnädala algul uurisime pildimaterjali abil erinevaid sõidukeid (auto, buss, laev, lennuk, jalgratas) ja nende liikumisviise. Arutasime, milleks neid sõidukeid vaja on. Iga laps sai valida ja põhjendada milline sõiduk või liikumisviis talle kõige meelepärasem on.


Õuesõppe liiklusmängu abil tutvusid lapsed sõnadega „valgusfoor,“ „sõidutee,“ „kõnnitee,“ „ülekäigurada“ ja värvused- „punane,“ “kollane,“ „roheline“ ning said selgeks kuidas valgusfoori abil ohutult liigelda.




Keeletundides vaatasime pildiraamatuid “Kõik pardale” ja “Autod meie teedel.” Lapsed täiendasid õpetaja juttu pildile osutamisega või paari lausungiga pildi kohta. Õpetaja näitas lastele erinevaid transpordivahendeid, lapsed nimetasid ja kirjeldasid neid moodustades õpetaja abil lauseid (nt suur valge lennuk lendab, punane auto sõidab teel.)


Matemaatikatundides panid lapsed kokku erineva raskusastmega liiklusteemalisi puslesid ja rühmitasid mänguautosid (ja -lennukeid) värvuse järgi, seejärel loendasime need üle.  





Kunstitundides õppisime pintsli käes hoidmist ja sirge joone tõmbamist. Valmis kunstitöö “Ülekäigurada,” igal lapsel siiski omanäoline.


Veel õppisime plastiliini veeretamist käte vahel pallikeseks ja selle rullimist lapikuks, valmis kunstitöö “Valgusfoor.” Oli rõõm tõdeda, et nädala sees õpitud punane, roheline ja kollane värv on lastel kenasti meeles.


Nädala jooksul mängisime palju liiklusvaibal ja lapsed sõitsid õuealal erinevate sõidukitega, et omandada ja kinnistada liiklusnädalaga seotud sõnavara (valgusfoor, auto, lennuk, rong, laev, sõidutee, kõnnitee) läbi mängu.




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Leivanädal lasteaias 04.-08.10

Pähklite rühma päkapiku töötuba: "Jõulukaartide meisterdamine"

"Tormine meri, rannik ja laevad”