Pähklite jalutuskäik südamekuu raames mere äärde ja mereteemaline kunstitöö - Rohelise Kooli teemad "Meri ja rannik", "Vesi", "Prügi", "Globaalne", "Tervis ja heaolu"
Aprilli lõppu olime varakult planeerinud pika jalutuskäiguna mere äärde, et kinnistada lastes nädalateemat "Meie suur naaber meri. Meri kui elatusallikas ja elupaik." Ilm oli jalutuskäiguks väga soodne, päike tuli pilvede vahelt välja ja puhus talutav tuuleke. Jalutuskäigul mere äärde jälgisime ühtlasi siinse vett täis oja kulgemist, kuulates vee vulinat ja nähes, kui kiire on vee voolamine teel mere poole. Jalutuskäigul kordasime üle meie tee äärde jäänud okas- ja lehtpuud. Olles metsa jõudnud, võrdlesid lapsed männi- ja kuuseokaste ning käbide suurust ja pikkust. Metsaalune rohetas värskest samblast ja tärganud rohust. Mere ääres puhus tuul mere poolt, mis tõi kaldale vahused lained, mille harjal kiikusid valged kajakad. Lapsed korjasid kalda ääres kivikesi ning nautisid seda suurt avarust, mis mere ääres viibimine inimesele annab. Tuletasime lastega meelde, millised kalad ja loomad meres elavad. Tallinna ja Miiduranna sadamas laevu nähes, selgitas õpetaja lastele, milliseid sõiduvahendeid on vaja, et merel või üle mere liigelda (paadid, kaatrid, purjekad, kauba- ja reisilaevad, praamid ja kütusetankerid jne.). Mere ääres elades võib elukutseks olla kaluri- ja meremeheamet.
Mere äärde jõudes kordasime lastega üle prügiga seonduva teema. Lapsed teadsid, et prügi ei tohi metsa alla ega veekogudesse visata, vaid selleks on ettenähtud prügikastid.
Kommentaarid
Postita kommentaar